sobota, 7. januar 2012

Knjiga mene briga: John Heskett: OBLIKOVANJE: ZELO KRATEK UVOD

Včasih - pravzaprav najbolj pogosto - se zgodi, da je najprej knjiga, sledijo ji misli v smeri, kamor te pelje. A včasih je obratno - včasih ravno o nečem razmišljaš, ko te sreča knjiga, s katero se lahko "pogovoriš". Tako je bilo s Heskettovim Oblikovanjem ...



Moja zgodba z oblikovanjem (ki je sicer - odkrito priznam - področje, o katerem vem sramotno malo), se je začela septembra, ko so me z ustanove Brumen klicali, ali bi kot moderatorka sodelovala na njihovem Poster festivalu. Za tiste, ki o slovenski oblikovalski sceni veste še manj kot jaz, naj razjasnim osnovne pojme: Fundacija Brumen je organizacija, ki poskuša na različne načine, skozi organizacijo razstav, izobraževanj, dogodkov ... dvigati kvaliteto vidnih sporočil. In Poster festival je sijajen projekt v tej smeri - festival, ki v Ljubljano (med drugim - dogodkov in akcij v okviru festivala je namreč ogromno) prikliče svetovne oblikovalske kalibre, da študentom in zainteresirani publiki predavajo o najzanimivejših vidikih svojega dela. Eden tistih dogodkov, ki skrbijo, da je Slovenija veliko večja, kot se sicer pogosto zdi ... Eden tistih dogodkov, pri katerih skačem do neba od hvaležnosti, da sem lahko zraven. Čeprav (trenutno:)) nimam možnosti, da bi letela po svetu in lovila najzanimivejše duhove našega časa, stvar sploh ni tragična - ker pogosto pridejo k nam. Tega se Slovenci ob mantranju naše priljubljene jamrarije, v kakšni zahojeni luknji da živimo, premalokrat zavedamo. In veliko premalo cenimo trud tistih, ki nam omogočajo, da vidimo tudi (daleč) čez planke - če si to le želimo.

Poslušati predavanja in gledati razstave del odličnih svetovnih in slovenskih oblikovalskih mojstrov je bil čisti užitek. In ker imam rada sinhronicitete, sem se takoj lotila knjige Johna Hesketta Oblikovanje: Zelo kratek uvod, ki so mi jo čez nekaj dni (slučajno?) poslali z založbe Krtina. Odlična odskočna deska za pogovor o oblikovanju - pogovor, kot jih je v medijih, pravijo oblikovalci, premalo.

S predsednikom Fundacije Brumen Petrom Skalarjem in oblikovalcem Tomatom Koširjem smo dorekli tole :http://tvslo.si/predvajaj/john-heskett-oblikovanje-zelo-kratek-uvod/ava2.125233216/

Ni komentarjev:

Objavite komentar